Werkgeluk in de zorg
Medewerkers in de zorg staan altijd klaar voor anderen: cliënten, patiënten, klanten. Daarnaast hebben veel zorgmedewerkers ook zorgtaken in hun privé, voor kinderen en/of familieleden. Het zorgen voor anderen lijkt voor hen vanzelfsprekend te zijn, maar het goed voor henzelf zorgen is vaak moeilijk. Dit heeft vaak te maken met:
- het te laat herkennen van de eigen grenzen en signalen van stress
- het moeilijk vinden grenzen aan te geven
- het te lang doorgaan met bepaalde taken en werkzaamheden
- het niet kunnen vinden van de juiste werk-privébalans.
Wanneer bovenstaande langdurig aanhoudt bij een of meerdere medewerkers, kan dit binnen een team zorgen voor:
NEGATIVITEIT
VERZUIM
MINDERE PRESTATIES
VERLOOP
Vanuit mijn ervaring als leidinggevende in de zorg, weet ik welke uitdagingen zorgteams met zich mee kunnen brengen.
Teamtrajecten

Werkgelukmeting
Met behulp van het P3f model wordt het wergeluk van alle medewerkers binnen de organisatie gemeten.

Werkgeluk advies
Een uitgewerkt en op maat gemaakt advies om het werkgeluk binnen de organisatie te vergroten.

(Online) teamdag
Teamdoelen, verbinding, plezier, samenwerken. Alles komt samen in een georganiseerde (online) teamdag!

Reflectie & intervisie
Verbinding tussen teams en medewerkers creëren met behulp van intervisie. Communiceren met elkaar, casussen bespreken, van en met elkaar leren.
Bovenstaande trajecten maken we samen op maat voor jouw organisatie of team. Het is enorm belangrijk dat zorgmedewerkers goed voor zichzelf leren en blijven zorgen, zodat zij er optimaal kunnen zijn voor de cliënten, patiënten of klanten.
Gun jij jouw medewerkers meer werkplezier? Laten we samen kijken naar een aanpak die bij jullie past en voor jullie werkt.
